bod v diagramu jízdyT

<Transmodel> ZASTÁVKOVÝ BOD nebo ČASOVACÍ BOD v DIAGRAMU JÍZDY v daném pořadípoint in journey pattern – TransmodelCEN/TS 15531-1,CEN TS 16614-1

cestovní diagramT

<Transmodel> prostorový model celkového přesunu cestujícího (nebo řidiče) z jednoho místa jakéhokoliv druhu na druhé
PŘÍKLAD Jedna cesta veřejnou dopravou a jí odpovídající přesuny (obvykle pěšky) k pokrytí všech potřebných přístupových tras a přípojných spojů nebo pouze jedna pěší trasa.
trip pattern – TransmodelCEN TR 16427

čas stání v diagramu jízdy (MODEL časů diagramu jízdy)T

časová rezerva na konci každé jízdy daná DIAGRAMEM JÍZDY, za účelem možného zpoždění apod.; tento čas stání nahrazuje obecné stání a může být nahrazeno STÁNÍM JÍZDY VOZIDLAjourney pattern layover (Journey Pattern Times MODEL)CEN TS 16614-1

časovací bod v diagramu jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

BOD v DIAGRAMU JÍZDY, jenž je ČASOVACÍM BODEMtiming point in journey pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časovací spoj (MODEL časového diagramu)T

uspořádaná dvojice ČASOVACÍCH BODŮ, pro kterou mohou být zaznamenány provozní časytiming link (Timing Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časovací spoj v diagramu jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

pozice ČASOVACÍHO SPOJE v DIAGRAMU JÍZDY; je potřeba této entity pokud se ČASOVACÍ SPOJ v tomtéž DIAGRAMU JÍZDY opakuje, a je potřeba jednotlivě ukládat informace o každém opakování ČASOVACÍHO SPOJEtiming link in journey pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časový diagram (MODEL časového diagramu)T

podskupina DIAGRAMU JÍZDY tvořená pouze ČASOVACÍMI BODY V DIAGRAMU JÍZDYtiming pattern (Timing Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časový limit oběhu (MODEL časů diagramu jízdy)T

maximální doba čekání vozidla v určitém ČASOVACÍM BODĚ (často ve STANICI S TOČNOU), které se nevrací do PARKOVACÍHO BODU; je možno uvádět také minimální čas pro otočení směru vozidla; může tomu být nadřazen MRTVÝ CHODturnaround time limit (Journey Pattern Times MODEL)CEN TS 16614-1

čekací doba v diagramu jízdy (MODEL časů diagramů jízdy)T

čas, po který musí vozidlo čekat v určitém ČASOVÉM SPOJI V DIAGRAMU JÍZDY pro konkrétní TYP ČASOVÉ ŽÁDOSTI; tato čekací doba může být nahrazena DOBOU ČEKÁNÍ V JÍZDĚ VOZIDLAjourney pattern wait time (Journey Pattern Times MODEL)CEN TS 16614-1

diagramS

diagramČSN 73 0001-3

diagram dynamické stabilityV

integrační křivka diagramu statické stability plavidla; vyjadřuje závislost práce vratných momentů na úhlech náklonucurve of dynamical stabilityČSN 32 0000

diagram jízdyT

<Transmodel> navazující seznam zastávkových a časovacích bodů na jedné trase, který popisuje strukturu obsluhovanou vozidly veřejné dopravy; diagram jízdy může procházet tímtéž zastávkovým bodem vícekrát než jednou
POZNÁMKA 1 k heslu První zastávkový bod diagramu jízdy je počátek, poslední je cíl. Každá jízda vozidla má svůj příslušný diagram jízdy.
POZNÁMKA 2 k heslu V SIRI nejsou diagramy jízd vyjádřeny na rozhraní: předpokládá se, že prvky jako linka a směr trasy objevující se na trasách jízdy vozidel jsou odvozeny z příslušných diagramů jízd.
journey pattern – TransmodelCEN/TS 15531-1,CEN TR 16427,CEN TS 16614-1

diagram napětí (poměrné přetvoření)S

stress-strain diagramČSN 73 0001-1

diagram obslužné jízdy (MODEL diagramu služby)T

DIAGRAM JÍZDY pro OBSLUŽNOU JÍZDU (přepravující cestující)service journey pattern (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

diagram práceZ

grafické znázornění obsahující lhůty pro začátek a konec operací opravy vozidla, předepsaných technologickým postupemvehicle repair chartTNŽ 01 0101

diagram službyT

<Transmodel> podmnožina DIAGRAMU JÍZDY složená pouze ze ZASTÁVKOVÝCH BODŮ v DIAGRAMU JÍZDYservice pattern – TransmodelCEN/TS 15531-1,CEN TS 16614-1

diagram služební jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

DIAGRAM JÍZDY pro SLUŽEBNÍ JÍZDYdead run pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

diagram statické stability; Reedův diagramV

křivka znázorňující závislost ramen stability, popř. vratných momentů na úhlech náklonu plavidlacurve of static stabilityČSN 32 0000

diagram třídT

<UML> diagram, který ukazuje soubor deklarativních (statických) modelových prvků, jako jsou třídy, typy a jejich obsah a vztahyclass diagramISO 24531

diagram úrovní přenosu; hypsogramZ

diagram úrovní signálu podél celého přenosového řetězcelevel diagramTNŽ 01 0101

doba chodu v diagramu jízdy (časový MODEL diagramu jízdy)T

čas potřebný pro přejetí ČASOVÉHO SPOJE v určitém DIAGRAMU JÍZDY pro konkrétní TYP ČASOVÉ ŽÁDOSTI; pokud existuje, pak tento čas překryje STANDARDNÍ DOBU OBSLUŽNÉ JÍZDY a STANDARDNÍ DOBU SLUŽEBNÍ JÍZDYjourney pattern run time (Journey Pattern Times MODEL)CEN TS 16614-1

druh diagramu jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

klasifikace DIAGRAMŮ JÍZDY z důvodu rozlišení dalších kategorií DIGRAMU JÍZDY, které nejsou DIAGRAMEM OBSLUŽNÉ JÍZDY a DIAGRAMEM MRTVÉHO CHODUtype of journey pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

druh zastávkového bodu (MODEL diagramu služby))T

klasifikace PLÁNOVANÝCH ZASTÁVKOVÝCH BODŮ; používá se například ke stanovení, které zařízení má být na zastávku instalováno (sloupek, přístřešek, sezení atd.)type of stop point (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

Ganttův diagramV

histogram používaný jako prostředek pro řízení, na kterém jsou plánovaná a skutečně vykonaná práce vyznačeny, je zde také ukázán jejich vzájemný vztah a časový průběh POZNÁMKA Pojmenováno po Henry L. Gantt, 1917Gantt chartČSN EN 14943

indikátorový diagramS

diagram znázorňující změnu tlaku pracovní látky ve válci v průběhu pracovního oběhu v závislosti na změně objemuindicator diagramČSN 30 0027

interval diagramu jízdy (MODEL časů diagramu jízdy)T

informace o časovém intervalu mezi vozidly, které jsou k dispozici pro všechny JÍZDY VOZIDLA jedoucí podle DIAGRAMU JÍZDY; jedná se o defaultní hodnotu, která může být nahrazena JÍZDNÍM INTERVALEM VOZIDLA pro konkrétní jízdu; tyto informace musí být konzistentní se SKUPINOU INTERVALOVÝCH JÍZD, je-li k dispozici (SKUPINA INTERVALOVÝCH JÍZD je podrobnější způsob popisu intervalových linek)journey pattern headway (Journey Pattern Times MODEL)CEN TS 16614-1

kolorimetrický trojúhelník; souřadnicový diagramZ

geometrické znázornění chromaticky v souřadném systému x,y; je to řez kolorimetrickým prostorem CIE – XYZcolour triangle; chromaticity diagramTNŽ 73 6390

konec přípoje (MODEL diagramu služby)T

jeden z konců PŘÍPOJEconnection end (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

korelační diagramS

correlation graphČSN 73 0001-7

křivka výtlaku; diagram výtlakuV

křivka znázorňující závislost výtlaku plavidla na jeho ponorudisplacement curveČSN 32 0000

metacentrický diagramV

křivka znázorňující závislost metacentrických výšek na svislých polohách těžišť výtlaku pro určitý ponormetacentric diagramČSN 32 0000

náběhový diagramZ

grafické znázornění řazení vozidel do opravného procesu v závislosti na rozsahu opravy a daných technickoorganizačních a technologických možnostechrepair sequence chartTNŽ 01 0101

návrhový diagramS

design flow chartČSN 73 0001-1

objektivní diagramyV

kumulativní plán dodávek používaný v technice nazvané linie vyváženosti, viz linie vyváženosti (line of balance)objective chartČSN EN 14943

obslužný spoj (MODEL diagramu služby)T

SPOJ mezi uspořádanou dvojicí PLÁNOVANÝCH ZASTÁVKOVÝCH BODŮservice link (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

pracovní diagramS

závislost mezi zatížením, popř. silovým účinkem zatížení a přetvořením; při výpočtu se obvykle uplatňují tyto pracovní diagramy materiálu: lineární pracovní diagram, nelineární pracovní diagram se změkčením, nelineární pracovní diagram se ztužením, pracovní diagram s prodlevou, pracovní diagram se sestupnou větví, popř. kombinace těchto typů POZNÁMKA Pracovní diagramy podle podbodů 3) až 5) se pro zjednodušení výpočetních modelů vystihují náhradními pracovními diagramy (např. bilineárním, trilineárním, parabolicko-lineárním)stress-strain curve; stress-strain diagramČSN 73 0020

přednost podle typu vozidla (MODEL časů diagramu jízdy)T

přednost použít určitý TYP VOZIDLA pro DIAGRAM OBSLUŽNÉ JÍZDY v závislosti na TYPU DNE a TYPU ČASOVÉ NÁROČNOSTI; toto pořadí preferencí musí být zaznačeno; různé TYPY VOZIDLA mohou získat stejné pořadívehicle type preference (Journey Pattern Times MODEL)CEN TS 16614-1

přípoj (MODEL diagramu služby)T

fyzická (prostorová) možnost pro cestující přestoupit z jednoho veřejného dopravního prostředku na jiný, aby mohli pokračovat v jízdě, stanovená dvěma PLÁNOVANÝMI ZASTÁVKOVÝMI BODY; mohou být potřeba různé doby pro přechod mezi těmito dvěma body, v závislosti na mobilitě cestujícíhoconnection (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

přípojný diagram obslužné jízdy (MODEL přestupu)T

uznaná/organizovaná možnost změny vozidel veřejné dopravy pro cestující s využitím dvou ZASTÁVKOVÝCH BODŮ (které mohou být totožné) pro dva určité DIAGRAMY OBSLUŽNÉ JÍZDY, včetně maximální doby čekání na přípoj a požadované úrovně; mohou jim být nadřazeny časy pro VÝCHOZÍ PŘÍPOJservice journey pattern interchange (Interchange MODEL)CEN TS 16614-1

rozvodový diagramS

diagram, ve kterém se časování rozvodu udává úhly poloh klikového hřídele vzhledem k jeho poloze v horní a dolní úvrativalve timing diagramČSN 30 0027

sloupcový diagramS

histogramČSN 73 0001-1

zastávkový bod v diagramu jízdy (MODEL diagramu služby)T

BOD v DIAGRAMU JÍZDY, který je PLÁNOVANÝM ZASTÁVKOVÝM BODEMstop point in journey pattern (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

změna diagramu jízdyT

<Transmodel> řídicí akce spočívající v přiřazení nového diagramu jízdy (a příslušné trasy) pro datovaný diagram jízdy vozidlachange of journey pattern – TransmodelCEN/TS 15531-1