adaptační entita managementuT

Management Adaptation EntityISO 21217,ISO 21218

aplikace managementu stanice ITST

aplikační proces stanice ITS, který se vyskytuje v entitě managementu stanice ITSITS-S management applicationISO 21217

architektura interoperabilního systému managementu sběru jízdnéhoT

interoperable fare management system architectureČSN CEN ISO/TS 17573

informace managementuT

informace využitá managementem nebo vytvořená k podpoře činnosti managementu
POZNÁMKA 1 k heslu V ISO 17185-1 označuje tento termín všechny činnosti, které managementu společnosti umožňují sbírat informace nezbytné pro potřeby řešení problémů. Za tímto účelem jsou z operačních systémů vyfiltrována a agregována data, která jsou zpřístupněna uživateli, a to buď interaktivně, nebo formou předem definovaných zpráv a souhrnných dat. Tyto funkce se v podstatě vztahují ke všem funkčním oblastem společnosti, zvlášť s ohledem na řízení statistických výsledků.
management informationISO 17185-1,EN 12896-1

informace managementuS

využitá managementem nebo vytvořená k podpoře činnosti managementumanagement informationČSN P ISO 6707-1

interoperabilní management jízdnéhoT

Interoperable Fare ManagementEN ISO 24014-1,CEN ISO TR 24014-3

interoperabilní systém managementu jízdnéhoT

Interoperable Fare Management systemISO TS 25110

komunikační protokol vnitřního managementu stanice ITST

ITS-S internal management communications protocolISO 24102-4

managementT

system poskytující a distribuující hodnoty pro komunikační parametry pro řízení komunikačního zařízení DSRCmanagementČSN EN 12834,ISO 15628

management dat sondyT

označení pro sadu ITS zprávProbe Data ManagementISO 21217

management jakostiS

quality managementČSN 73 0001-7

management logistikyV

funkce stanovení strategií pro plánování, implementace a řízení toků a skladování surovin, nedokončené výroby, finálního zboží a vztahujících se informací mezi místem původu a místem spotřeby za účelem uspokojení zákaznických potřeblogistics managementČSN EN 14943

management manipulace s nebezpečným náklademT

aktivity přepravce a řidiče týkající se správné manipulace při přepravě nebezpečného nákladu, včetně souvisejícího informačního tokuhazardous goods operation managementISO 6813

management nákladní dopravyT

soubor aktivit týkající se logistického řetězce od dodavatele zboží k jeho příjemci, s doprovodným tokem informací a transakcífreight managementISO 6813

management nákladní dopravy a vozového parkuT

kombinované aktivity managementu nákladní dopravy a managementu vozového parku nákladní dopravyfreight and fleet managementISO 6813

management poptávkyV

funkce rozpoznávání a řízení všech nezávislých poptávek po produktech, přiřazování je kapacitám, umožňování jejich přijetí a dohlížení na jejich realizaci POZNÁMKA Řízení poptávky představuje následující aktivity: – predikování; – přijímání objednávek; – zpracování objednávek; – požadavky přidružených skladů; – interní požadavky továrny; – požadavky servisních dílůdemand managementČSN EN 14943

management produktových dat, PDMV

proces, ve kterém jsou rozvíjena a udržována data vztahující se k materiálům, procesům, specifikacím a návrhům používaným k výrobě finální položky POZNÁMKA Management produktových dat je většinou podpořen počítačovým systémem sloužícím k uskladňování dat a nákresů a k řízení vývojeproduct data management, PDMČSN EN 14943

management projektuS

project managementČSN 73 0001-1

management prostředí mýtných systémůT

objekt řídicího podniku pro prostředí mýtných systémů
POZNÁMKA Management prostředí mýtných systémů může překračovat několik rozdílných entit, např. politickou/legislativní, regulační, soukromé asociace, normalizační orgány a tak podobně.
toll systems environment managementČSN CEN ISO/TS 17573

management přístupu vozidlaT

sledování a management regulovaných vozidel, které se přibližují nebo jsou v citlivých a řízených oblastechvehicle access managementISO 15638-6,ISO 15638-8,ISO 15638-14,ISO 15638-11,ISO 15638-12,ISO 15638-17

management stavbyS

site managementČSN 73 0001-1

management údržby vozidelT

viz management údržby vozového parkuvehicle maintenance managementISO 6813

management údržby vozového parkuT

shromažďování a analýza dat, plánování údržby; materiální plánování, příkazy k údržbě a její zhodnocenífleet maintenance managementISO 6813

management vozidlaT

management jednotlivého vozidla v rámci vozového parku, považovaného za výrobní prostředek, aby byl zahrnut do managementu vozového parku: údržba – použitelnost – stav – nákladyvehicle managementISO 6813

management vozového parkuT

plánování, monitorování, řízení a vyhodnocování chodu a provozu vozového parku, dodržování předpisů pro řidičefleet managementISO 6813

management zařízeníS

management of facilitiesČSN 73 0001-1

management zásobV

plánování a řízení množství, kvality a umístění zásobstock managementČSN EN 14943

mezivrstvý managementT

soubor komunikačních parametrů všech vrstev protokolu tak, že tvoří konzistentní komunikační protokolinterlayer managementEN 13372

pověřený management; pověřená správaS

management in chargeČSN 73 0001-1

příkazy managementu hlášení sondyT

příkazy zaslané v rámci systému sledování sond vozidel pro řízení obsahu a přenosu zpráv sond
POZNÁMKA 1 k heslu Příklady zahrnují: a) výběrově umožnit nebo znemožnit zasílání dat sondy různého rozsahu, b) výběrově umožnit nebo znemožnit zasílání dat sondy různého typu, c) nastavení kritérií pro zasílání konkrétních datových prvků sondy (např. „nehlas menší rozdíl v teplotě vzduchu, než ±3 °C“), d) nastavení kritérií pro zasílání konkrétních datových prvků sondy podle delta hodnot; tyto instrukce PDRM mohou být aktivovány v závislosti na čase, geografické poloze zařízení/ vozidla; důraz je kladen na broadcastové vysílání instrukcí PDRM bez adresování konkrétního vozidla; tudíž neexistuje informace v instrukcích PDRM, která by přímo nebo nepřímo identifikovala konkrétní vozidlo nebo jeho cestujícího.
probe data reporting management commandsISO 25114

totální management kvality, TQMV

manažerská filosofie, jejímž cílem je kontinuální účast a spolupráce všech členů organizace při zlepšování výrobků, služeb a činností POZNÁMKA TQM je směrován k dosahování uspokojení zákazníků a k dosažení cílů organizacetotal quality management, TQMČSN EN 14943

zprávy managementu hlášení sondyT

zpráva tvořená jednou nebo více instrukcemi PDRM ve struktuře zprávyprobe data reporting management messagesISO 25114