izolovaný nákladní vůz užívající zdroj chlazení (přírodní led, s přídavkem nebo bez přídavku soli; eutektické desky; suchý led s regulací nebo bez regulace sublimace; zkapalněné plyny s regulací nebo bez regulace odpařování; atd.) jiný než strojní nebo „absorpční“ chladicí zařízení. Takový nákladní vůz je při průměrné venkovní teplotě +30 °C schopen snížit teplotu uvnitř prázdné skříně na níže uvedené hodnoty a potom je udržovat: – nejvýše na +7 °C u třídy A; – nejvýše na –10 °C u třídy B; - nejvýše na –20 °C u třídy C; – nejvýše na 0 °C u třídy D, pomocí vhodných chladiv a armaturrefrigerated wagonEUROSTAT
izolovaný nákladní vůzZkrytý nákladní vůz, jehož skříň tvoří izolační stěny, dveře, podlaha a střecha umožňující omezit výměnu tepla mezi vnitřkem a vnějškem skříně tak, že celkový součinitel přestupu tepla bude mít hodnotu, podle které lze zařízení zařadit do jedné z těchto dvou kategorií: $I_{N}$ = normálně izolované zařízení – charakterizované součinitelem K nejvýše $0,7 W/m^{2}$ °C, $I_{R}$ = silně izolované zařízení – charakterizované součinitelem K nejvýše $0,4 W/m^{2}$ °Cinsulated wagonEUROSTAT
krytý nákladní vůzZnákladní vůz charakteristický svou uzavřenou konstrukcí (plné stěny až ke střeše a střecha) a bezpečností, kterou poskytuje zboží v něm přepravovanému (možnost uzamčení visacím zámkem a zapečetění)covered wagonEUROSTAT
nákladní vůzZželezniční vůz pro přepravu nákladufreight car; wagonČSN 28 0001
železniční vůz určený zpravidla k dopravě zbožíwagonEUROSTAT
nákladní vůz pro intermodální dopravuZnákladní vůz speciálně zkonstruovaný nebo vybavený pro dopravu intermodálních přepravních jednotek (ITU) nebo jiných nákladních silničních vozidelwagon for intermodal transportEUROSTAT
nákladní vůz pro zvláštní účelyZželezniční vůz, který železnice používá k plnění jiných úkolů než přepravníchspecial freight car; special wagonTNŽ 01 0101
nákladní vůz se strojním chlazenímZizolovaný nákladní vůz vybavený buď vlastním chladicím zařízením, nebo užívající takové zařízení společně s jinými jednotkami dopravního zařízení (strojní kompresor, „absorpční“ zařízení, atd.)mechanically refrigerated wagonEUROSTAT
nákladní vůz v soukromém vlastnictvíZnákladní vůz, který železničnímu subjektu nepatří, je mu však k dispozici a byl schválen k provozování za stanovených podmínek, nebo nákladní vůz pronajatý železničním subjektem třetím stranámprivately-owned wagonEUROSTAT
nákladní vůz ve vlastnictví železničního subjektuZjakýkoliv nákladní vůz patřící železničnímu subjekturailway body-owned wagonEUROSTAT
speciální nákladní vůzZnákladní vůz zvláštní stavby, který je určený pro přepravu pouze určitého druhu nákladuspecial wagonČSN 28 0001
vysokostěnný nákladní vůzZnákladní vůz bez střechy a s pevnými bočnicemi vyššími než 60 cmhigh sided wagonEUROSTAT
vytápěný nákladní vůzZizolovaný nákladní vůz vybavený vytápěcím zařízením; takový nákladní vůz je schopen zvýšit teplotu uvnitř prázdné skříně na téměř konstantní hodnotu nejméně +12 °C a potom ji udržovat po dobu nejméně 12 hodin bez obnovení dodávky energie, jestliže průměrná venkovní teplota skříně odpovídá hodnotě uvedené pro tyto dvě třídy: třída A: vytápěcí zařízení užívané tehdy, je-li průměrná venkovní teplota -10 °C; a třída B: vytápěcí zařízení užívané tehdy, je-li průměrná venkovní teplota -20 °Cheated wagonEUROSTAT