námořní nebo vnitrozemská loď s nástavbami ve středu a na zádi lodi; strojovna bývá obvykle ve středu lodi, při 2. alternativě v zádi lodiship with two superstructuresČSN 32 0000
loď se třemi nástavbamiVnámořní nebo vnitrozemská loď s nástavbami na přídi, ve středu a na zádi lodi; strojovna je obvykle ve středu lodithree-island shipČSN 32 0000
nástavbaVu námořních plavidel stavba nad hlavní palubou, rozkládající se od boku k boku; u vnitrozemských plavidel jakákoli část lodního tělesa nad hlavní palubousuperstructureČSN 32 0000
nástavbaZúčelová část vozidla s příslušenstvím nad úrovní spodku nebo hlavního rámusuperstructureČSN 28 0001
navigační nástavbaVlodní nástavba, na níž je velitelský můsteknavigation bridgeČSN 32 0000
neúplná nástavbaSkonstrukce bez jakýchkoliv trvale pevných podélných nosných konstrukcí mezi čely, kromě konstrukce spodkuincomplete superstructureČSN ISO 830
příďová nástavbaVnástavba na přídi loděforecastleČSN 32 0000
snímatelná nástavbaVjednotka pro náklad vybavená skládacími podpěrami, která může být střídavě použita různými silničními vozidly POZNÁMKA Její schopnost samostatně stát umožňuje, aby příslušný tahač mohl být uvolněn na jinou prácidemountable bodyČSN EN 14943
střední nástavbaVnástavba ve středu loděbridge houseČSN 32 0000
uzavřená nástavbaVvodotěsná, pevná, trvalá konstrukce s pevnými stěnami, které jsou trvale a vodotěsně spojeny s palubouenclosed superstructureSměr. 2006/87/ES,Vyhl. 223/1995 Sb.
výměnná nástavbaVpřepravní jednotka pro přepravu nákladu, která může sama o sobě stát při nakládce nebo vykládce a může být překládána ze silničního vozidla na železniční vůz a naopakswap bodyČSN EN 14943
výměnná nástavbaZčlánek přepravního vybavení s pevností pro pozemní přepravu na železničních vozech a silničních vozidlech, který nemůže být běžně stohován a může být ustaven ze silničního vozidla na podpěrné nohy a opětovně naložen pomocí prostředků, jimiž je vozidlo vybaveno pro nakládkuswap bodyTNŽ 01 0101
výměnná nástavbaSčlánek přepravního vybavení s pevností navrženou pouze pro pozemní přepravu na železničních vozech a silničních vozidlech nebo převozních lodích a z toho důvodu není nutné splnit platné požadavky jako pro kontejnery ISO řady1; pro lepší využití přijatých rozměrů pro silniční provoz, mají šířku a/nebo délku přesahující odpovídající základní rozměry kontejnerů ISO řady 1; který je na vozidlech fixován a zajištěn stejnými zařízeními jako je tomu u kontejnerů ISO řady 1. Z toho důvodu jsou tato zařízení umístěna podle specifikací norem ISO 668 a ISO 116, ale následkem rozdílných velikostí nejsou vždy umístěna v rozích výměnné nástavby; který nemůže být běžně stohován; který může být manipulován pomocí bočních chapadel a lanových závěsů; který pro třídu C, může být ustaven ze silničního vozidla na podpěrné nohy a opětovně naložen pomocí prostředků pro nakládku, jimiž je vozidlo vybaveno pro nakládku POZNÁMKA Termíny a definice ostatních typů výměnných nástaveb jsou uvedeny v ČSN EN 283 a ČSN EN 284swap bodyČSN 26 9375
záďová nástavbaVnástavba na zádi loděpoopČSN 32 0000