čas ovlivňující přestup mezi trasami nebo druhy dopravyconnection time (actual or scheduled)ČSN EN 13816
časování přestupního řádu (MODEL přestupního řádu)Tčasové nastavení PŘESTUPNÍHO ŘÁDU pro daný TYP ČASOVÉHO PÁSMA nebo ČASOVÉ PÁSMOinterchange rule timing (Interchange Rule MODEL)CEN TS 16614-1
hranice přestupového stanoviště (MODEL obslužného spoje)Tjeden konec PŘESTUPOVÉHO STANOVIŠTĚsite connection end (Service Connection MODEL)CEN TS 16614-1
parametr přestupního řádu (MODEL přestupního řádu)Tpřiřazení parametrů popisujících PŘESTUPNÍ ŘÁDinterchange rule parameter (Interchange Rule MODEL)CEN TS 16614-1
přestupT<Transmodel> možnost přesunu cestujících podle jízdního řádu mezi dvěma OBSLUŽNÝMI JÍZDAMI ze stejného nebo různých ZASTÁVKOVÝCH BODŮ
POZNÁMKA 1 k heslu Aby cestující dosáhl cíle své cesty, musí v případě, že mezi počátečním a cílovým zastávkovým bodem neexistuje přímý spoj, přestoupit mezi vozidly různých linek. Přesun je nezbytný mezi určitým zastávkovým místem, ve kterém cestující opustí vozidlo a nastoupí do dalšího vozidla (který se řídí podle jiného diagramu jízdy, obvykle odlišné linky ve stejném nebo jiném zastávkovém bodě). Takovéto přestupy mohou být plánované a občas i zaručené; jsou proto řízeny v průběhu provozu.interchange – TransmodelCEN TR 16427,CEN TS 16614-1
pasažérova změna mezi jednotkami PPT, respektive v druhu dopravytransferČSN EN 13816
přestupekVporušení právních předpisů pro provozování plavbyoffenceZák. 114/1995 Sb.
přestupní dobaTčas potřebný pro přechod od jednoho bodu zastávky ke druhému
POZNÁMKA 1 k heslu Přestupní doba nezahrnuje dobu nástupu a výstupu. Může být uvedeno několik různých typů přestupních dob.transfer timeČSN 736100-5
podmínky, které JÍZDA může splňovat, nepřímo stanovené určitým DRUHEM DOPRAVY, SMĚREM nebo LINKOU; tyto podmínky mohou být stanoveny také přímo označením odpovídajících služeb; v tom případě se jedná buď o PŘESTUPNÍ DIAGRAM OBSLUŽNÉ JÍZDY nebo PŘESTUPNÍ OBSLUŽNOU JÍZDUinterchange rule (Interchange Rule MODEL)CEN TS 16614-1
přestupní staniceZstanice, ve které cestující přestupuje z vlaku do jiného vlakutransfer stationTNŽ 01 0101
přestupní uzelSmísto, ve kterém je umožněn cestujícím přestup mezi více než dvěma linkami veřejné osobní dopravy pro jeden směr jízdy nebo mezi různými druhy dopravytransit nodeČSN 73 6425-2
přestupní zastávkaSpřestupní uzel malého dopravního významu, ve kterém jsou zpravidla dvě až tři odjezdová stání pro jeden směr jízdy a je umožněn cestujícím přestup mezi linkami veřejné osobní dopravychange stopČSN 73 6425-2
přestupný znak; rozlišovací číslo; prefixZjedna nebo dvě číslice, které volající účastník volí před směrovým číslem; přestupný znak vyjadřuje přestup z místní telefonní sítě do vyšší síťové úrovněprefixTNŽ 01 0101
přestupové stanoviště (MODEL obslužného spoje)Tfyzická (prostorová) možnost pro cestující přestoupit z jednoho veřejného dopravního prostředku na jiný, aby mohli pokračovat v jízdě, určená fyzickou polohou jako jsou STANOVIŠTĚ a/nebo jeho komponenty a/nebo VSTUPY, především ZASTÁVKOVÉ MÍSTO a/nebo jeho komponenty; různé doby přestupu mohou být potřebné pro přechod v rámci přestupního místa v závislosti na mobilitě cestujícíhosite connection (Service Connection MODEL)CEN TS 16614-1
přípojný diagram obslužné jízdy (MODEL přestupu)Tuznaná/organizovaná možnost změny vozidel veřejné dopravy pro cestující s využitím dvou ZASTÁVKOVÝCH BODŮ (které mohou být totožné) pro dva určité DIAGRAMY OBSLUŽNÉ JÍZDY, včetně maximální doby čekání na přípoj a požadované úrovně; mohou jim být nadřazeny časy pro VÝCHOZÍ PŘÍPOJservice journey pattern interchange (Interchange MODEL)CEN TS 16614-1
součinitel přestupu teplaScoefficient of heat transferČSN 73 0001-5
standardní přestup (MODEL přestupu)Thodnotový ukazatel stanovící přijatelnou dobu (běžnou a maximální) pro PŘESTUP mezi dvěma PLÁNOVANÝMI ZASTÁVKOVÝMI BODY; tento parametr se užije ke kontrole, zda různé dvě JÍZDY VOZIDLA obsluhující mezi těmito body mohou na sebe navazovatdefault interchange (Interchange MODEL)CEN TS 16614-1