postupy projednání stížnosti na lodiV

každý členský stát bude vyžadovat, aby na lodích plujících pod jeho vlajkou byly zavedeny postupy pro spravedlivé, účinné a rychlé řešení stížností námořníků na porušování požadavků Úmluvy MLC (včetně práv námořníků); členský stát zakáže a bude trestat jakoukoli formu pronásledování námořníka za podání stížnosti; tato ustanovení se nedotýkají práva námořníka žádat o nápravu prostřednictvím všech právních prostředků, které námořník považuje za vhodnéon-board complaint proceduresÚmluva MLC

stížnostV

jakákoli informace či zpráva předložená jakoukoli osobou nebo organizací, která má oprávněný zájem na bezpečnosti lodě, včetně zájmu týkajícího se bezpečnosti či zdravotních rizik posádky, životních a pracovních podmínek a zabránění znečištěnícomplaintSměr. 2009/16/ES

stížnost uživateleT

stížnost týkající se poskytování služeb podaná poskytovateli služby mýtného jeho uživateli prostřednictvím kontaktních údajůuser complaintISO TS 17444-1

vyřizování stížností (MODEL zařízení místní služby)T

specializace ZÁKAZNICKÉHO SERVISU vyhrazená STÍŽNOSTEMcomplaints service (Local Service Equipment MODEL)CEN TS 16614-1