eCall initiationCEN TS 16454
automatická distribuce voláníTautomatic call distributionEN 16102
automatické tísňové voláníTautomaticky generovaná datová zpráva z vozidla do provozního střediska, k udání určité nouzové situace, spuštěná pomocí čidelautomatic emergency callISO 6813
automatické voláníZvytváření žádaného spojení bez spoluúčasti obsluhyautomatic dialingTNŽ 01 0101
centrum tísňového voláníTfyzické místo provozované na základě pověření národních orgánů a spadající pod odpovědnost veřejné instituce nebo soukromé organizace uznané národním úřadem, kde jsou jako první přijímána tísňová volání
POZNÁMKA 1 k heslu Ve směrnici ITS nazývaný také centrum pro tísňová volání (Emergency Call Response Centre) a TPS-centrum pro tísňová volání (TPS-eCall responder).Public Safety Answering PointCEN TS 16454,CEN TR 16219
fyzické místo, kde jsou tísňová volání přijata jako první, v odpovědnosti veřejného orgánu nebo soukromé organizace uznané vládou
POZNÁMKA “PSAP první úrovně“ je první asistenční kontaktní bod pro eCall.'Public Safety Answering Point'CEN TS 15722,EN 16072,ISO 24978
časový interval od vyzvednutí do zavěšení účastníkemtime of callingTNŽ 01 0101
generátor tísňového voláníTcestující ve vozidle nebo zařízení ve vozidle, které způsobí spuštění transakce TPS-eCall automaticky nebo manuálněTPS-eCall generatorEN 16102
hledání příchodu nabízejícího voláníZpostupné nebo současné dotazování, spuštěné v důsledku žádosti zařízení o poskytnutí služby, za účelem lokalizace (určení místa) tohoto zařízení mezi skupinou takových zařízeníhunting of incoming callingTNŽ 01 0101
manuální voláníZvytváření žádaného spojení za spoluúčasti obsluhymanual callingTNŽ 01 0101
odvolání vlakové cestyZodvolání nařízené přípravy vlakové cesty nebo zrušení již postavené vlakové cesty, aniž se uskutečnila jízda vlakutrain route cancellingTNŽ 01 0101
odvolání zprávy FCDTFCD revoke messageČSN CEN/TS 14821-1
pokus o voláníZposloupnost operací prováděných uživatelem telekomunikační sítě, který se snaží o dosažení žádaného uživatele, koncového zařízení nebo službydialing procedureTNŽ 01 0101
povolání podnikatele v silniční dopravěSpovolání podnikatele v silniční osobní dopravě nebo povolání podnikatele v silniční nákladní dopravěthe occupation of road transport operatorNař. ES 1071/2009
povolání podnikatele v silniční nákladní dopravěSčinnost jakéhokoli podniku přepravujícího náklad pro cizí potřebu buď motorovým vozidlem, nebo jízdní soupravouthe occupation of road haulage operatorNař. ES 1071/2009
povolání podnikatele v silniční osobní dopravěSčinnost jakéhokoli podniku poskytujícího přepravy cestujících, kterou tento podnik nabízí veřejnosti nebo některým kategoriím uživatelů za úplatu hrazenou přepravovanou osobou nebo organizátorem přepravy, a to prostřednictvím motorových vozidel způsobilých s ohledem na typ konstrukce a vybavení k přepravě více než devíti osob včetně řidiče a k tomu účelu určenýchthe occupation of road passenger transport operatorNař. ES 1071/2009
povolení k výkonu povolání podnikatele v silniční dopravěSsprávní rozhodnutí, které opravňuje podnik splňující podmínky stanovené tímto nařízením k výkonu povolání podnikatele v silniční dopravěauthorisation to pursue the occupation of road transport operatorNař. ES 1071/2009
probíhající volání eCallTeCall in progressCEN TS 16454
přímé voláníZzpůsob navazování spojení, při kterém není třeba volit volenou stanicidirect dialingTNŽ 01 0101
selektivní volání; selektivní volbaZvolání mezi stanicemi zapojenými na jedno průběžné společné vedení. Uvádí se do činnosti pouze návěst volané telefonní staniceselective dialingTNŽ 01 0101
schopnost zpětného povoláníVschopnost zjištění umístění a případně vrácení všech finálních výrobků nebo meziproduktů s definovanými charakteristikami POZNÁMKA 1 Příkladem definované charakteristiky výrobku, který může být povolán zpět, je takový výrobek, který obsahuje nějaký díl ze série znehodnoceného materiálu POZNÁMKA 2 Schopnost zpětného povolání je právním požadavkem v řadě průmyslových oborů jako například ve farmaceutickém průmyslurecallabilityČSN EN 14943
Teleservice 12; služba GSM pro tísňová voláníTTeleservice 12, ETSI TS 122 003ČSN 736100-5
tísňové voláníTvolání prostřednictvím telefonu z vozidla do operačního střediska (centra tísňového volání), k verbálnímu oznámení určité mimořádné situaceemergency callISO 6813
tísňové voláníSeCall, automatické odeslání zprávy z palubního systému vozidla v případě dopravní nehody do operačního střediska (centra tísňového volání). Komunikace probíhá pomocí standardizovaného transportního protokolu, což zajišťuje funkčnost systému ve všech zemích, které systém implementují. Uživatel může navíc vytočit tísňovou linku sám v případě mimořádné situace. V rámci systému eCall mohou být přenášena data i hlaseCallČSN 73 6100-1
TPSP číslo zpětného voláníTtelefonní číslo upřednostňovaného hlasového spojení v centru TPSP, které lze použít centrem PSAP v případě, že se požaduje následné zpětné volání do vozidla pro požadování více podrobností o tísňové situaci nebo pro hovor s cestujícími ve vozidleTPSP callback numberEN 16102
voláníTspojení uskutečněné prostřednictvím veřejně dostupné služby elektronických komunikací, které umožňuje obousměrnou hlasovou komunikacicallSměr. 2009/140/ES
voláníZ1. vznik pokusu o spojení 2. vytváření žádaného spojení 3. žádost o vytvoření komutovaného spoje nebo uskutečnění přenosucallingTNŽ 01 0101
vzdálené volání procedurTRemote Procedure CallCEN TS 16614-1
zrušení tísňového voláníTukončení volání a uvolnění komunikační linky; tato událost je signalizována v souladu s „kódy závěru“ (Release Cause Codes) ISUP (ISDN User Part)
POZNÁMKA 1 k heslu Obvykle dosažené zavěšením sluchátka přijímače nebo stisknutím „ukončit hovor“ nebo podobné možnosti na dotykovém displeji.call clear-downCEN TS 16454,EN 16062