největší odchylka příčného profilu povrchu vozovky od zdánlivé referenční přímky o délce l vedoucí po povrchu profilu v mezích analyzované šířky od jedné hrany vyjeté koleje ke druhé hraně vyjeté koleje POZNÁMKA 1 Délka referenční přímky by měla být uvedena v rámci vyhodnocení výsledků POZNÁMKA 2 Hloubka vyjeté koleje se obvykle vyjadřuje v milimetrechrut depthČSN EN 13036-8
zmenšení tloušťky zkušebního tělesa v mm způsobené opakovaným pojížděním zatěžovacího kolarut depthČSN EN 12697-22
přímka procházející dnem vyjeté kolejeSpřímka dotýkající se dna v levé a v pravé jízdní stopě, definovaná třemi měřicími body a určená jejím úhlem k vodorovné rovinědesign crossfallČSN EN 13036-6
vyjeté kolejeStrvalá deformace vzniklá v krytové vrstvě tlakem, k němuž dochází v jízdních stopáchruttingČSN 73 6100-1
trvalá deformace vzniklá v kalové vrstvě plastickým tokem, k níž dochází v jízdních stopáchruttingČSN EN 12274-8