proces, jehož výsledkem je zpomalení vlakubrakingČSN EN 14478
fáze jízdy, během níž působí brzdná sílabrakingTNŽ 28 0002
definovaný pokles vstupního tlaku (tlaku v hlavním potrubí) v rozmezí tlaku od brzdového stavu (provozní tlak) po tlak, který způsobí, že rozvaděč nastaví odpovídající úroveň výstupního tlaku dodávaného pomocným (zásobovacím) vzduchojemembrake applicationČSN EN 15355
brzdění záchrannou brzdou pro cestujícíZbrzdění za účelem zastavení vlaku při dodržení předem definovaných bezpečnostních hledisekpassenger emergency brake applicationČSN EN 15327-1
brzdná dobaZtrvání jízdy po brzdné drázebraking time; brake application timeTNŽ 01 0101
doba brzdění; doba plnění brzdového válceZdoba pro zvýšení výstupního tlaku od okamžiku, kdy začne růst z 0 bar až na 95 % maximálního výstupního tlaku, když je vstupní tlak snížen z úrovně provozního tlaku na 0 bar, za dobu kratší než 2 s pro první pokles tlaku o 1,5 barbrake application timeČSN EN 15355
nouzové brzděníZbrzdění, při němž celková aktivační doba a zpomalení (nebo zábrzdná dráha) zajišťují stanovenou úroveň bezpečnostiemergency brakingČSN EN 14478
povel k zabrzdění, které zastaví vlak tak, aby byl zajištěn definovaný stupeň bezpečnosti, aniž by přitom došlo k poškození brzdového systémuemergency brakingRoz. 2004/446/ES
nárůst výstupního tlaku až na maximální výstupní tlak, způsobený poklesem vstupního tlaku, s počátkem na provozním tlaku, na úroveň nutnou pro dosažení maximálního výstupního tlaku za dobu kratší než doba stanovená pro dosažení maximálního výstupního tlakuemergency braking; emergency brake applicationČSN EN 15355
pokles tlaku v hlavním potrubí, zaregistrovaný zrychlovačem jako požadavek na nouzové brzdění, uplatněný z libovolného zdrojeemergency brake applicationČSN EN 15612
provozní brzděníZbrzdění v běžném provozu, při kterém je stupeň brzdění různý podle úsudku strojvedoucího/řidiče s ohledem na provozní požadavkyservice brakingČSN EN 14478
definovaný pokles vstupního tlaku (tlaku v hlavním potrubí) začínající na úrovni vstupního tlaku na hodnotu mezi minimálním poklesem a úrovní vstupního tlaku nutnou pro dosažení maximálního výstupního tlakuservice brake applicationČSN EN 15355
úplné provozní brzděníZdefinovaný pokles vstupního tlaku (tlaku v hlavním potrubí) začínající na úrovni provozního tlaku na hodnotu mezi minimálním poklesem a úrovní vstupního tlaku nutnou pro dosažení maximálního výstupního tlaku; tento pokles tlaku způsobí, že rozvaděč nastaví odpovídající výstupní tlakfull service brake applicationČSN EN 15355
fáze brzdění, během které působí celková brzdicí síla (100 %)fully applied brakingČSN EN 14478
maximálně dosažitelná úroveň provozního brzděnífull service brakingČSN EN 14478