odděluje zejména tramvajový pás od jízdního pásu/pruhu v zájmu preference veřejné hromadné dopravy. Tvarovka může přesahovat nejvíce o 0,09 m nad povrch jízdního pásu, šířka jízdního pruhu mezi vnější hranou tvarovky a lícem zvýšené obruby má být nejméně 3,50 m (v odůvodněných případech 3,00 m). Vnitřní hrana tvarovky je vzdálena od osy koleje 1,50 m, v odůvodněných případech při rekonstrukcích nejméně 1,30 m. Zvýšené tvarovky se mohou v odůvodněných případech použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla), nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené čtyřpruhové komunikacepaving block (elevated paving block)ČSN 73 6110
zvýšená tvarovkaSstavební opatření, kterým se odděluje tramvajový pás od jízdního pruhu/pásu zejména v zájmu preference veřejné hromadné dopravy; v odůvodněných případech lze použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/ trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla, nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené vícepruhové komunikaceelevated paving blockČSN 73 6100-2