tvarovkaS

odděluje zejména tramvajový pás od jízdního pásu/pruhu v zájmu preference veřejné hromadné dopravy. Tvarovka může přesahovat nejvíce o 0,09 m nad povrch jízdního pásu, šířka jízdního pruhu mezi vnější hranou tvarovky a lícem zvýšené obruby má být nejméně 3,50 m (v odůvodněných případech 3,00 m). Vnitřní hrana tvarovky je vzdálena od osy koleje 1,50 m, v odůvodněných případech při rekonstrukcích nejméně 1,30 m. Zvýšené tvarovky se mohou v odůvodněných případech použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla), nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené čtyřpruhové komunikacepaving block (elevated paving block)ČSN 73 6110

zvýšená tvarovkaS

stavební opatření, kterým se odděluje tramvajový pás od jízdního pruhu/pásu zejména v zájmu preference veřejné hromadné dopravy; v odůvodněných případech lze použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/ trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla, nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené vícepruhové komunikaceelevated paving blockČSN 73 6100-2