aktivační spoj (MODEL aktivace)T

SPOJ, v němž se při jeho průjezdu vozidlem aktivuje kontrolní procesactivation link (Activation MODEL)CEN TS 16614-1

analogové spojováníZ

spojování použité pro analogové signályanalog linkingTNŽ 01 0101

automatické spojováníZ

způsob spojování, při kterém se procesu výstavby nezúčastní žádná spojovatelka. Při automatickém spojování se detekce pokusů o volání, příjem číselné informace, směrování a spojovací operace potřebné pro vytvoření a uvolnění jednotlivých spojení a pro dohlížení na ně provádějí automatickyautomatic linkingTNŽ 01 0101

bliknutíT

záměrná periodická změna svítivosti světla nebo zrakové informace, obvykle z „vypnuto“ na danou hodnotu, typicky užívaná k upoutání pozornostiblinkČSN EN ISO 15008

bod na spoji (obecný MODEL bodů a spojů)T

BOD na SPOJI, který není potřeba pro definici SPOJE, ale lze využít pro jiné účely, například pro účely systému AVM a informace veřejné dopravy, nebo pro informace pro řidičepoint on link (Generic Point & Link MODEL)CEN TS 16614-1

bod v posloupnosti spojů (obecný MODEL posloupnosti bodů a spojů)T

BOD v POSLOUPNOSTI SPOJŮ označující jeho pořadí v dané POSLOUPNOSTI SPOJŮpoint in link sequence (Generic Point & Link Sequence MODEL)CEN TS 16614-1

body na objížďceT

důležité body na objízdné trasebypass linkČSN CEN/TS 14821-1,ČSN CEN/TS 14821-2,ČSN CEN/TS 14821-3,ČSN CEN/TS 14821-4,ČSN CEN/TS 14821-5,ČSN CEN/TS 14821-6,ČSN CEN/TS 14821-7,ČSN CEN/TS 14821-8

centralizované řízení spojeníZ

společné řízení s jediným souborem stejných funkčních jednotek; funkční jednotka je technický nebo programový celek určený pro plnění stanovených funkcícentralized linking controlTNŽ 01 0101

cesta spoje (MODEL cest a navigačních tras)T

spoj v rámci nebo mezi dvěma MÍSTY (tj. ZASTÁVKOVÁ MÍSTA, PŘÍSTUPOVÉ PROSTORY nebo NÁSTUPIŠTĚ, NÁSTUPNÍ MÍSTA, BODY ZÁJMU atd. nebo CESTOVNÍ UZLY), které reprezentují dílčí krok v případných trasách pěších, cyklistů nebo dalších cestujících, kteří necestují vozidly mezi nebo v rámci MÍSTA
POZNÁMKA 1 k heslu Je možná (nepovinná) projekce CESTY SPOJE na detailnější pojetí infrastruktury nebo mapování spojů k plánování prostorového kurzu, umožňující zobrazení na mapách a ve vyhledávacích systémech.
path link (Path & Navigation Path MODEL)CEN TS 16614-1

časovací spoj (MODEL časového diagramu)T

uspořádaná dvojice ČASOVACÍCH BODŮ, pro kterou mohou být zaznamenány provozní časytiming link (Timing Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časovací spoj v diagramu jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

pozice ČASOVACÍHO SPOJE v DIAGRAMU JÍZDY; je potřeba této entity pokud se ČASOVACÍ SPOJ v tomtéž DIAGRAMU JÍZDY opakuje, a je potřeba jednotlivě ukládat informace o každém opakování ČASOVACÍHO SPOJEtiming link in journey pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časové spojováníZ

spojování na principu časového dělenítime division based linkingTNŽ 01 0101

datová jednotka služby linkové vrstvyT

Link Service Data UnitEN 15509

datová spojovací vrstvaT

obsahuje služby logického řízení spojení, tj. potvrzených a nepotvrzených příkazů a odpovědí, a služby řízení přístupu k médiu, tj. vyžádání kanálu (média) a jeho přidělenídata link layerČSN EN 12795

datový spojZ

spoj pro přenos datdata linkTNŽ 01 0101

délka spojovacího blokuT

dvoubajtové pole, obsahující počet bajtů spojovacího bloku zpráv, včetně této hlavičkylink-block lengthČSN CEN ISO TS 14822-1

digitální spojeníZ

spojení mezi dvěma nebo více místy v telekomunikační síti, uskutečněné výhradně přenosem digitálních signálů, bez jejich přeměny na analogové signálydigital linkTNŽ 01 0101

doba jízdyT

doba jízdy konkrétního dopravního spojenílink travel timeISO TR 17384

dopravní spoj cestujícího po silniciS

spojení místa nástupu a místa výstupu cestujících dopravovaných po silnici, jejichž cestovní trasa vede po silniciroad passenger transport linkEUROSTAT

dopravní spoj cestujícího ve vnitrozemské plavběV

spojení místa nalodění a místa vylodění cestujícího přepravovaného po vnitrozemských vodních cestách, jehož cestovní trasa vede po vnitrozemských vodních cestáchinland waterway passenger transport linkEUROSTAT

dopravní spoj námořního cestujícíhoV

námořní spojení mezi přístavem nalodění a přístavem vylodění námořního cestujícíhosea passenger transport linkEUROSTAT

dopravní spoje v zázemí přístavu a pobřežní plavbaV

pobřežní plavby a dostupnost a vzdálenost k dopravním spojům v zázemí od nejbližšího vjezdu do přístavu v km i) pobřežní plavba ii) stanice osobní železniční dopravy iii) železniční překladiště iv) napojení na dálnici v) přípoje na vnitrozemské vodní cesty vi) letištěport hinterland links and short sea shippingEUROSTAT

downlinkT

spojení z RSU do OBUdownlink communicationČSN EN 12253,EN 13372

downlinkT

část komunikačního spojení, která slouží pro přenos informace z infrastruktury do vozidlové jednotky
PŘÍKLAD Přenos z jednotky na straně infrastruktury (RSU) do palubního zařízení (OBE).
downlinkČSN EN 12253,ČSN P ENV 12315-1,ČSN P ENV 12315-2,ISO TR 17384

downlink; vysílání do vozidlaS

komunikace směrovaná ze zařízení na pozemní komunikaci (RSE) do zařízení ve vozidle (OBE)downlinkČSN 73 6100-1

druh bodu (obecný MODEL bodů a spojů)T

klasifikace BODŮ podle jejich funkcetype of point (Generic Point & Link MODEL)CEN TS 16614-1

druh posloupnosti spojů (obecný MODEL posloupnosti bodů a spojů)T

klasifikace POSLOUPNOSTI SPOJŮ podle různých funkcí POSLOUPNOSTI SPOJŮ; může být použita pro TRASU, DIAGRAM JÍZDY, pozemní komunikaci, DIAGRAM CESTY, hraniční čáru apod.type of link sequence (Generic Point & Link Sequence MODEL)CEN TS 16614-1

druh spoje (obecný MODEL bodů a spojů)T

klasifikace SPOJŮ podle různých funkčních účelů SPOJEtype of link (Generic Point & Link MODEL)CEN TS 16614-1

duplexní spojZ

spoj umožňující duplexní provozduplex linkTNŽ 01 0101

dvoudrátové spojováníZ

spojování používající jedné přenosové cesty a stejného kmitočtového pásma nebo časového intervalu pro každý směr přenosutwo-wire linkingTNŽ 01 0101

elektrická rychlodráhaZ

elektrická dráha provozovaná drážními kolejovými vozidly, zpravidla oddělená v celé trase od ostatního provozu, např. městská, příměstská, meziměstská apod.rapid link railwayČSN 34 5145

hlavní spojniceT

přímé spojení v silniční sítimajor linkISO 17572-2

identifikátor budoucí zprávyT

v případě, že systém DSRC vysílá informaci o rozdílném spoji v předstihu před další DSRC, tak tato proměnná obsahuje identitu spoje a je obsažena v bloku zprávy vysílaném do vozidlaforward-link-idČSN CEN ISO TS 14822-1

identifikátor řízení linkové vrstvyT

logical link control identifierČSN EN ISO 14906,ČSN P CEN ISO/TS 14907-2

identifikátor spojeníT

jedinečná adresa pro spojení s mobilním zařízenímlink identifierČSN EN 12795,CEN TS 16454

identifikátor spojnice; ID spojniceT

jedinečný identifikátor přiřazený spojnici
POZNÁMKA 1 k heslu Identifikátor spojnice může být stanoven libovolně nebo může být přiřazen na základě konvence tak, aby bylo zaručeno, že žádný vícenásobný výskyt stejného identifikátoru nebude využit v rámci jednoho případu sítě nebo mapové databáze.
link identifierISO 17572-1

informační linkT

<IFOPT> prvek modelu zastávkového místa, který lze použít k přiřazení libovolného odkazu ke zdroji externího webu
PŘÍKLAD Obrázek nebo URL s komponentami zastávkového místa.
info link – IFOPTEN 28701

klinkrová obšívkaV

u dřevěných lodí uspořádání planěk obšívky tak, že hrana jedné plaňky přečnívá druhouclinker system; clinker planking; clinker platingČSN 32 0000

komunikační spojeníT

technický systém umožňující hlasovou a/nebo datovou komunikaci mezi jednotlivci a/nebo systémy v různých místech a/nebo mobilnícommunication linkISO 6813

konec cesty spoje (MODEL cest a navigačních tras)T

začátek nebo konec STANOVIŠTĚ pro CESTU SPOJE; může být napojen na určitou ÚROVEŇ STANOVIŠTĚpath link end (Path & Navigation Path MODEL)CEN TS 16614-1

kotevní řetěz s příčkouV

řetěz, jehož články jsou vyztuženy příčkouanchor chain with stud link; stud-link chain cableČSN 32 0000

linkaS

souhrn dopravních spojení na trase dopravní cesty určené výchozí a cílovou zastávkou a ostatními zastávkami, na níž jsou pravidelně poskytovány přepravní služby podle platné licence a podle schváleného jízdního řádu, a spojem je dopravní spojení v rámci linky, které je časově a místně určené jízdním řádemtransport linkZák. 111/1994 Sb.

lodní vlekV

způsob remorkáže, při níž lodní závěs je vlečen pomocí lodních lan za remorkérem nebo lodi s vlastním pohonem, nebo jsou k ní připojeny z boku; podle uspořádání lodního závěsu rozlišujeme vlek řadový, (jedno, dvou nebo trojřadový), skupinový, boční nebo kombinovanýtrain of barges; linked bargesČSN 32 0000

mnohobodový spojZ

spoj mezi více než dvěma stanicemimultipoint connection; multipoint linkTNŽ 01 0101

multispojniceT

uspořádané propojení jednotlivých spojnic nacházejících se na stejné úrovni, spojené do posloupnosti sdílející stejnou funkční klasifikaci, typ cesty, směr jízdy a popřípadě další parametry
POZNÁMKA 1 k heslu Každá spojnice může být obsažena pouze v jedné multispojnici.
multilinkISO 17267,ISO TS 20452

náklady spojeníT

entita datového modelu, která uvádí časové nebo finanční náklady spojení pro výpočet trasyLink CostISO TS 17931

nepřímé řízení spojeníZ

řízení, při němž sestavování spojení ve spojovacím poli probíhá v jiné době (později), než příjem číselné informace od volajícího účastníkaindirect link controlTNŽ 01 0101

nepřipojený bodT

bod, který nemůže být přesně zaznamenán na silniční síti v mapě; silniční popis není proto doprovázen bodem souřadnicnon-linked pointČSN P CEN ISO/TS 18234-6

obnova spojeníZ

činnost, kterou řídicí stanice řeší konfliktní nebo poruchovou situaci podle příslušného provozního postupulink refresh; connection recoveryTNŽ 01 0101

obslužný spoj (MODEL diagramu služby)T

SPOJ mezi uspořádanou dvojicí PLÁNOVANÝCH ZASTÁVKOVÝCH BODŮservice link (Service Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

označení linkyS

číslo a název linky. Číslo linky je šestimístné, přičemž první trojčíslí označuje u vnitrostátní linky dopravní úřad, který vydal licenci, a u mezinárodní linky Ministerstvo dopravy a spojů, druhé trojčíslí označuje pořadové číslo linky. Název linky se skládá z názvů obcí, kde je umístěna výchozí a cílová zastávka linky, případně z názvů obcí, kde jsou umístěny další zastávky. Jestliže výchozí i cílová zastávka linky je umístěna ve stejné obci, lze použít i název částí obce nebo název výchozí a cílové zastávky linkylink designationVyhl. 388/2000 Sb.

parametry downlinkT

parametry downlink aplikované pro přenos dat z jednotky na pozemní komunikaci do palubní jednotkydownlink parametersČSN EN 12253

parametry uplinkT

parametry aplikované na vysílání z palubní jednotky OBU do jednotky na pozemní komunikaci RSUuplink parametersČSN EN 12253

plnicí potrubíV

potrubí pro přívod paliva do zážehových nebo vznětových motorůfilling pipes; filling pipelinkVyhl. 223/1995 Sb.

plot z pletivaS

plot z propletených drátů chain link fenceČSN P ISO 6707-1

poloduplexní spojZ

spoj umožňující poloduplexní provozhalf-duplex linkTNŽ 01 0101

poloha spojniceT

poloha identifikovatelná částí databáze silniční sítě mající jeden identifikátor nebo jedinečnou identifikovatelnou kombinaci atributů v celém souvislém úsekulink locationISO 17572-1

posloupnost spojovací cestyT

<IFOPT> krok v NAVIGAČNÍ TRASE označující překročení určité CESTY SPOJE, která je částí doporučené trasy
POZNÁMKA 1 k heslu Tatáž CESTA SPOJE se může objevit v různé posloupnosti v různých NAVIGAČNÍCH TRASÁCH.
path link in sequence – IFOPTCEN TR 16427,CEN TS 16614-1

potvrzení linkové vrstvyT

link layer acknowledgementCEN TS 16454

pravděpodobnost následováníT

pravděpodobnost, že letmý pohled na cíl bude následován dalším letmým pohledem na odlišný cíllink value probabilityČSN EN ISO 15007-1

projekce spoje (obecný MODEL projekce)T

směrovaná výměna zpráv z jednoho SPOJE ve zdrojové vrstvě do entity v cílové vrstvě, např. POSLOUPNOST SPOJŮ, SLOŽENÝ GEOPRVEK ve stanoveném TYPU PROJEKCElink projection (Generic Projection MODEL)CEN TS 16614-1

přepočítaná spojniceT

lineární propojení silničních tras představující na nejnižší úrovni zjednodušenou reprezentaci silniční sítě vyšší úrovněsuper linkISO 17267,ISO TS 20452

přidělení přípojného spojeT

<IFOPT> přiřazení přípojného spoje k cestovní trase nebo skupině tras (představujících různé cesty), indikující, že cestovní spoj by měl jet přes danou trasu a dané zastávkové místo
POZNÁMKA 1 k heslu Může podléhat podmínkám platnosti.
connection link assignment – IFOPTEN 28701

přípojný spojT

<Transmodel> fyzická (prostorová) možnost pro cestující přestoupit z jednoho veřejného dopravního prostředku na jiný, aby mohli pokračovat v jízdě
POZNÁMKA 1 k heslu Pro přechod v rámci přestupního místa mohou být potřebné různé doby přestupu v závislosti na mobilitě cestujícího.
connection link – TransmodelCEN/TS 15531-1

přístupová cestaT

<IFOPT> typ externí přístupové cesty spojující místo s dalším místem
POZNÁMKA 1 k heslu Série přístupových cest může být převedena na přístupovou trasu.
POZNÁMKA 2 k heslu Každý konec přístupové cesty by měl spojovat entitu, která je konkrétním podtypem místa, například zastávkové místo, bod zájmu, adresa, silniční adresa, nástupiště atd., tedy přístupové místo. Každý konec přístupové cesty může mít dále specifický vstup stejného konkrétního podtypu místa asociovaného s tímto koncem, tedy vstup na zastávkové místo, vstup na nástupiště, vstup k bodu zájmu atd., který označuje přesný vstup do budovy.
POZNÁMKA 3 k heslu Uvnitř fyzického zastávkového místa by měly být používány přístupové body k zastávce namísto přístupových cest.
access path link – IFOPTCEN TR 16427

přístupová cesta k zastávceT

<IFOPT> trasa mezi jakýmikoli dvěma prostory zastávkového místa v rámci přestupu, který představuje možnou dopravní trasu pro cestující v zastávkovém místě
POZNÁMKA 1 k heslu Přístupová cesta k zastávce je sama o sobě komponentou zastávkového místa a může obsahovat omezení přístupu a kontrolní body s ní spojené k udání překážek, které mohou uživateli zabránit v přístupu nebo ho zpomalit. Posloupnost jedné nebo více přístupových cest k zastávce může představovat navigační trasu.
POZNÁMKA 2 k heslu Každý konec přístupové cesty k zastávce by měl vést k entitě, která je konkrétním podtypem abstraktního prostoru zastávkového místa, tedy přístupovým prostorem nebo nástupištěm nebo nástupním místem. Každý konec přístupové cesty k zastávce dále může mít zvláštní vstup stejného konkrétního podtypu abstraktního prostoru zastávkového místa asociovaného s oním koncem, tedy vstup k nástupišti, vstup k přístupovému prostoru nebo vstup k nástupnímu místu.
POZNÁMKA 3 k heslu Přístupové cesty k zastávce mají být používány pouze v rámci přestupu. Přístupové cesty jsou používány jako spojovací cesty pouze mimo fyzické zastávkové místo.
stop path link – IFOPTCEN TR 16427

přístupová trasaT

<Transmodel> fyzická (prostorová) možnost cestujícího vstoupit do systému veřejné dopravy nebo ho opustit
POZNÁMKA 1 k heslu Tato trasa může být v průběhu jízdy použita k chůzi cestujícího z místa (začátek cesty) do zastávkového místa (začátek cesty veřejnou dopravou) nebo k chůzi ze zastávkového místa (cíl cesty veřejnou dopravou) do místa (cíl cesty).
POZNÁMKA 2 k heslu V IFOPT jsou zastávkové místo, adresa, bod zájmu, parkování a topografické místo všechno typy místa, a tak je může přístupová trasa explicitně propojit.
access link – TransmodelCEN TR 16427

řízení datového spojeT

data link controlEN 15876-2

řízení datového toku na vyšších úrovníchT

high-level data link controlČSN P CEN ISO/TS 14907-2

řízení logického spojeT

logical link controlČSN EN ISO 14906,ČSN P CEN ISO/TS 14907-2

skupina bodů (obecný MODEL bodů a spojů)T

množina BODŮ; jednu z nejdůležitějších SKUPIN BODŮ představuje ZASTÁVKOVÁ OBLASTgroup of points (Generic Point & Link MODEL)CEN TS 16614-1

skupina časových spojů (MODEL typu časové žádosti )T

množina ČASOVÝCH SPOJŮ seskupených na základě podobnosti jejich příslušných ČASOVÝCH PÁSEM; může existovat SKUPINA ČASOVÝCH SPOJŮ, která zahrnuje všechny ČASOVÉ SPOJE k použití v případě, že nejsou potřeba jiné SKUPINY ČASOVÝCH SPOJŮgroup of timing links (Time Demand Type MODEL)CEN TS 16614-1

skupina posloupnosti spojů (obecný MODEL posloupnosti bodů a spojů)T

množina POSLOUPNOSTI SPOJŮgroup of link sequences (Generic Point & Link Sequence MODEL)CEN TS 16614-1

skupina spojů (obecný MODEL bodů a spojů)T

množina SPOJŮ; jedna SKUPINA SPOJŮ může být například řízena jedním SPRÁVNÍM ÚŘADEMgroup of links (Generic Point & Link MODEL)CEN TS 16614-1

sled linek (obecný MODEL posloupnosti bodů a spojů)T

uspořádaná posloupnost BODŮ anebo SPOJŮ, který definuje cestu v sítilink sequence (Generic Point & Link Sequence MODEL)CEN TS 16614-1

sled spojnicT

kompletní řetězec spojnic popisující trasu k nejbližšímu radiomajáku, nebo k dalšímu bodu výjezdu v cílové oblastilink chainČSN P ENV 12315-1,ČSN P ENV 12315-2

slínekS

meziprodukt při výrobě cementu. Vyrábí se výpalem surovinové směsi (jemně mletý vápenec s dalšími složkami) v rotačních pecích při teplotách kolem 1450 °CclinkerPIARC

spojT

<Transmodel> orientovaný prostorový 1rozměrný objekt s ohledem na celkový popis sítě, popisující spojení mezi dvěma BODYlink – TransmodelCEN TR 16427,CEN TS 16614-1

spojZ

jízdním (letovým) řádem nebo jinak časově a místně určené jednotlivé dopravní spojení mezi určitými místy v rámci pravidelné dopravní obsluhy těchto místservice; linkČSN 01 8500

soubor prostředků umožňující telekomunikační spojení dvou místconnectionTNŽ 01 0101

spoj na infrastruktuře (MODEL infrastrukturní sítě)T

nadtyp, který zahrnuje všechny SPOJE fyzické sítě (např. ŽELEZNIČNÍ PRVEK)infrastructure link (Infrastructure Network MODEL)CEN TS 16614-1

spoj nákladní námořní dopravyV

spojení mezi přístavem nakládky a přístavem vykládky zboží přepravovaného po moři goods sea transport linkEUROSTAT

spoj nákladní silniční dopravyS

spojení místa nakládky a místa vykládky zboží dopravovaného po silnici, jehož cestovní trasa vede po silnicigoods road transport linkEUROSTAT

spoj nákladní vnitrozemské vodní dopravyV

spojení místa nakládky a místa vykládky zboží přepravovaného po vnitrozemských vodních cestách, jehož cestovní trasa vede po vnitrozemských vodních cestáchgoods IWT linkEUROSTAT

spoj v posloupnosti spojů (obecný MODEL posloupnosti bodů a spojů)T

pořadí SPOJE v POSLOUPNOSTI SPOJŮ, ke kterým patřílink in link sequence (Generic Point & Link Sequence MODEL)CEN TS 16614-1

spoj železniční nákladní dopravyZ

spojení místa nakládky a místa vykládky zboží dopravovaného po železnici, jehož cestovní trasa vede po železnicigoods rail transport linkEUROSTAT

spojení po silniční sítiT

blok identity ve vztahu k řetězci zpráv pro návrh části spojení v silniční sítiroad-network-link-idČSN CEN ISO TS 14822-1

spojení uplinkT

spojení z OBU do RSUuplink communicationČSN EN 12253,EN 13372

spojení uplinkT

komunikační kanál, jímž vysílá informace mobilní zařízeníuplink communicationČSN EN 12795

spojniceT

směrově a topologicky orientované spojení mezi dvěma uzly, složené z uspořádané posloupnosti jednoho nebo více úseků a reprezentované uspořádanou posloupností žádného nebo více topologických bodů pozemní komunikacelinkČSN P ENV 12315-1,ČSN P ENV 12315-2,ISO 17267,ISO 17572-1

spojnice kříženíT

entita datového modelu, která poskytuje spojnici v křížení používanou pro určení trasy napříč křižovatkouIntersection LinkISO TS 17931

spojová vrstvaT

koncepční vrstva řízení procesní logiky v hierarchické struktuře zodpovědná za řízení datového spojení; funkce této vrstvy poskytují rozhraní mezi vyššími vrstvami a datovým spojením
POZNÁMKA 1 k heslu Tyto funkce zahrnují překladač adresních-řídicích polí, přístup na komunikační kanál a řízení PDU (protokol datové jednotky), generování odpovědi PDU, přenos a interpretaci.
data link layerISO 15784-3

spojovací cestaT

<IFOPT> spojení mezi dvěma zastávkovými místy, prostory zastávkového místa, body zájmu nebo cestovními uzly, které reprezentují dílčí krok v případných trasách pěších, cyklistů nebo dalších cestujících, kteří necestující vozidly mezi nebo v rámci místapath link – IFOPTCEN TR 16427

spojovací trasa (MODEL trasy)T

orientovaný spoj mezi dvěma BODY TRASY, který umožňuje stanovení jediné cesty v rámci sítěroute link (Route MODEL)CEN TS 16614-1

společný úsek (obecný MODEL bodů a spojnic)T

část veřejné dopravní sítě, kde vedou TRASY několika DIAGRAMŮ JÍZD paralelně, a kde může být plánována synchronizace a kontrola SLUŽEBNÍCH JÍZD s ohledem na běžně používané SPOJE a ZASTÁVKOVÉ BODY; SPOLEČNÉ ÚSEKY jsou definovány libovolně a nemusí zahrnovat celkovou délku topologicky seskupených úsekůcommon section (Generic Point & Link MODEL)CEN TS 16614-1

tvar spojnice kříženíT

entita datového modelu, která poskytuje tvar spojnice křížení pro zobrazení trasyIntersection Link ShapeISO TS 17931

tyčový izolátorZ

izolátor, který má izolační část s přibližně válcovým jádrem, se stříškami nebo bez nich a s vnějšími nebo vnitřními armaturami upevněnými na každém koncistick insulator; linkage insulator; rod insulatorTNŽ 01 0101

uplinkT

část komunikačního spojení, která slouží pro přenos informace z vozidlové jednotky do infrastrukturyuplinkISO TR 17384

uplink; vysílání z vozidlaT

komunikace ze zařízení uvnitř vozidla IVU směrem k dopravnímu zařízení na pozemní komunikaciuplinkČSN P ENV 12315-1,ČSN P ENV 12315-2

uplink; vysílání z vozidlaS

komunikace ze zařízení uvnitř vozidla (OBE) směrem k dopravnímu zařízení na pozemní komunikaci (RSE)uplinkČSN 73 6100-1

vazbaZ

přenos energie z jednoho okruhu do druhého působením elektromagnetického polecoupling; linkageTNŽ 01 0101

vazbaS

prvek sítě mezi dvěma uzlylinkČSN P ISO 6707-1

vlastnosti flexibilního spoje (MODEL flexibilní sítě)T

skupina charakteristik popisujících flexibilní charakteristiky SPOJE; z důvodu zamezení přiřazení množství odkazů a druhů podtypů spoje se se SPOJEM používá i složeníflexible link properties (Flexible Network MODEL)CEN TS 16614-1

vyhledání cestyZ

stanovení spojovací cesty pro konkrétní spojení podle dané soustavy pravidellink findingTNŽ 01 0101

zobrazení spojovací cestyT

<IFOPT> stanovení informací o tom, které podrobnosti určité spojovací cesty vyznačené posloupností spojovací cesty by měly být použity k popisu kroků navigační trasypath link view – IFOPTEN 28701