betonové dlažební deskyS

prefabrikovaný betonový dílec používaný jako materiál pro úpravu povrchu, který splňuje tyto podmínky: jeho celková délka nepřesahuje 1 m; jeho celková délka vydělená jeho tloušťkou je větší než čtyři POZNÁMKA Tyto dvě podmínky se nevztahují na prvky doplňkového příslušenstvíconcrete paving flagČSN EN 1339

betonový dlažební blokS

prefabrikovaný betonový dílec používaný jako materiál pro úpravu povrchu, který splňuje tyto podmínky: ve vzdálenosti 50 mm od jakéhokoli okraje žádný průřez nevykazuje horizontální rozměr menší než 50 mm a jeho celková délka dělena jeho tloušťkou je menší nebo rovna čtyřem POZNÁMKA Tyto dvě podmínky se nevztahují na prvky doplňkového příslušenstvíconcrete paving blockČSN EN 1338

dlažbaZ

zpevnění z lomového nebo dlažebního kamene, betonových tvárnic nebo jiných prvků, ukládaných na upravený podklad v jedné vrstvě, která pokrývá souvisle celou určenou plochu a tvoří vzájemnou vazbupavingTNŽ 01 0101

dlažba z betonových blokůS

povrchová úprava z betonových prefabrikátů ve tvaru pravoúhlých bloků pokládaných do vzoruconcrete block pavingČSN P ISO 6707-1

dlážděná vozovkaS

sett pavingČSN 73 0001-7

dlažební prvekS

prefabrikovaný betonový, popř. konglomerovaný dílec většinou geometrického tvaru nebo kamenný dílec tvaru krychle či hranolu, vyrobený z přírodního kamenepaving blockČSN 73 6131-1

mozaiková dlažbaS

mosaic paving; small sett pavingPIARC

obnova profilu za tepla s přidáním materiáluS

úprava spočívající v zahřátí a v rozrytí vozovky, v její reprofilaci s předhutněním, pokládce nové asfaltové směsi a zhutnění, při dodržení zásady horkého na horkérepavingPIARC

propustná dlažební deskaS

deska umožňující svojí strukturou pronikání vody deskoupermeable paving flagČSN EN 1339

propustný dlažební blokS

blok umožňující svojí strukturou pronikání vody blokempermeable paving blockČSN EN 1338

silniční asfaltS

asfalt používaný k obalení minerálního kameniva k použití při výstavbě a údržbě pozemních komunikací POZNÁMKA V Evropě se nejpoužívanější druhy silničních asfaltů definují podle jejich penetrace jehlou při 250 °C až do nejvyšší hodnoty 900 mm x 0,1 mmpaving bitumenČSN EN 12597

tvarovkaS

odděluje zejména tramvajový pás od jízdního pásu/pruhu v zájmu preference veřejné hromadné dopravy. Tvarovka může přesahovat nejvíce o 0,09 m nad povrch jízdního pásu, šířka jízdního pruhu mezi vnější hranou tvarovky a lícem zvýšené obruby má být nejméně 3,50 m (v odůvodněných případech 3,00 m). Vnitřní hrana tvarovky je vzdálena od osy koleje 1,50 m, v odůvodněných případech při rekonstrukcích nejméně 1,30 m. Zvýšené tvarovky se mohou v odůvodněných případech použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla), nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené čtyřpruhové komunikacepaving block (elevated paving block)ČSN 73 6110

tvrdý silniční asfaltS

asfalt používaný při výrobě směsí s vysokým modulem tuhosti POZNÁMKA Ačkoliv rozdělení mezi tvrdými silničními pojivy a ostatními silničními pojivy není přesné, považují se za tvrdá silniční pojiva druhy 10/20, 15/25 a 20/30hard paving bitumenČSN EN 12597

vozovka s betonovou dlažbouS

concrete block pavingPIARC

zvýšená tvarovkaS

stavební opatření, kterým se odděluje tramvajový pás od jízdního pruhu/pásu zejména v zájmu preference veřejné hromadné dopravy; v odůvodněných případech lze použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/ trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla, nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené vícepruhové komunikaceelevated paving blockČSN 73 6100-2