prefabrikovaný betonový dílec používaný jako materiál pro úpravu povrchu, který splňuje tyto podmínky: jeho celková délka nepřesahuje 1 m; jeho celková délka vydělená jeho tloušťkou je větší než čtyři POZNÁMKA Tyto dvě podmínky se nevztahují na prvky doplňkového příslušenstvíconcrete paving flagČSN EN 1339
betonový dlažební blokSprefabrikovaný betonový dílec používaný jako materiál pro úpravu povrchu, který splňuje tyto podmínky: ve vzdálenosti 50 mm od jakéhokoli okraje žádný průřez nevykazuje horizontální rozměr menší než 50 mm a jeho celková délka dělena jeho tloušťkou je menší nebo rovna čtyřem POZNÁMKA Tyto dvě podmínky se nevztahují na prvky doplňkového příslušenstvíconcrete paving blockČSN EN 1338
dlažbaZzpevnění z lomového nebo dlažebního kamene, betonových tvárnic nebo jiných prvků, ukládaných na upravený podklad v jedné vrstvě, která pokrývá souvisle celou určenou plochu a tvoří vzájemnou vazbupavingTNŽ 01 0101
dlažba z betonových blokůSpovrchová úprava z betonových prefabrikátů ve tvaru pravoúhlých bloků pokládaných do vzoruconcrete block pavingČSN P ISO 6707-1
dlážděná vozovkaSsett pavingČSN 73 0001-7
dlažební prvekSprefabrikovaný betonový, popř. konglomerovaný dílec většinou geometrického tvaru nebo kamenný dílec tvaru krychle či hranolu, vyrobený z přírodního kamenepaving blockČSN 73 6131-1
mozaiková dlažbaSmosaic paving; small sett pavingPIARC
obnova profilu za tepla s přidáním materiáluSúprava spočívající v zahřátí a v rozrytí vozovky, v její reprofilaci s předhutněním, pokládce nové asfaltové směsi a zhutnění, při dodržení zásady horkého na horkérepavingPIARC
propustná dlažební deskaSdeska umožňující svojí strukturou pronikání vody deskoupermeable paving flagČSN EN 1339
propustný dlažební blokSblok umožňující svojí strukturou pronikání vody blokempermeable paving blockČSN EN 1338
silniční asfaltSasfalt používaný k obalení minerálního kameniva k použití při výstavbě a údržbě pozemních komunikací POZNÁMKA V Evropě se nejpoužívanější druhy silničních asfaltů definují podle jejich penetrace jehlou při 250 °C až do nejvyšší hodnoty 900 mm x 0,1 mmpaving bitumenČSN EN 12597
tvarovkaSodděluje zejména tramvajový pás od jízdního pásu/pruhu v zájmu preference veřejné hromadné dopravy. Tvarovka může přesahovat nejvíce o 0,09 m nad povrch jízdního pásu, šířka jízdního pruhu mezi vnější hranou tvarovky a lícem zvýšené obruby má být nejméně 3,50 m (v odůvodněných případech 3,00 m). Vnitřní hrana tvarovky je vzdálena od osy koleje 1,50 m, v odůvodněných případech při rekonstrukcích nejméně 1,30 m. Zvýšené tvarovky se mohou v odůvodněných případech použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla), nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené čtyřpruhové komunikacepaving block (elevated paving block)ČSN 73 6110
tvrdý silniční asfaltSasfalt používaný při výrobě směsí s vysokým modulem tuhosti POZNÁMKA Ačkoliv rozdělení mezi tvrdými silničními pojivy a ostatními silničními pojivy není přesné, považují se za tvrdá silniční pojiva druhy 10/20, 15/25 a 20/30hard paving bitumenČSN EN 12597
vozovka s betonovou dlažbouSconcrete block pavingPIARC
zvýšená tvarovkaSstavební opatření, kterým se odděluje tramvajový pás od jízdního pruhu/pásu zejména v zájmu preference veřejné hromadné dopravy; v odůvodněných případech lze použít též k vzájemnému oddělení jízdních pruhů (autobusových/ trolejbusových, pro cyklisty, pro motorová vozidla, nebo protisměrných jízdních pásů směrově nerozdělené vícepruhové komunikaceelevated paving blockČSN 73 6100-2