bezpečnostní časy; bezpečnostní dopravní dataS

časová nastavení, jejichž chyba se může projevit na funkční bezpečnosti světelného signalizačního zařízenísafety timingsČSN EN 12675

čas stání (MODEL časování jízd)T

časová rezerva na konci každé jízdy daná DIAGRAMEM JÍZDY za účelem možného zpoždění apod.; tento čas stání nahrazuje obecné stání a může být nahrazen STÁNÍM JÍZDY VOZIDLAjourney layover (Journey Timing MODEL)CEN TS 16614-1

časovací bodT

<Transmodel> BOD, na základě kterého mohou být zaznamenány časové informace nezbytné k sestavení jízdního řádu
POZNÁMKA 1 k heslu V SIRI se může jednat o zastávkový bod.
POZNÁMKA 2 k heslu V mnoha systémech jsou cílové časy pro zastávky, které nejsou časovými body, zjednodušeně interpolovány z časovacích bodů buď plánovacím systémem, nebo systémem AVMS a mohou představovat nižší úroveň přesnosti predikce.
timing point (Transmodel)CEN/TS 15531-1,CEN TS 16614-1

časovací bodT

bod, vůči němuž má být zaznamenáno časování informací nezbytných k sestavení jízdního řádu; v SIRI to může být, ale ne nezbytně, označník zastávky; v mnoha systémech jsou cílové časy pro zastávky, které nejsou časovými body, zjednodušeně interpolovány z časovacích bodů buď plánovacím systémem, nebo systémem AVMS a mohou představovat nižší úroveň přesnosti predikceTIMING POINT – TransModelCEN/TS 15531-1

časovací bod v diagramu jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

BOD v DIAGRAMU JÍZDY, jenž je ČASOVACÍM BODEMtiming point in journey pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časovací spoj (MODEL časového diagramu)T

uspořádaná dvojice ČASOVACÍCH BODŮ, pro kterou mohou být zaznamenány provozní časytiming link (Timing Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časovací spoj v diagramu jízdy (MODEL diagramu jízdy)T

pozice ČASOVACÍHO SPOJE v DIAGRAMU JÍZDY; je potřeba této entity pokud se ČASOVACÍ SPOJ v tomtéž DIAGRAMU JÍZDY opakuje, a je potřeba jednotlivě ukládat informace o každém opakování ČASOVACÍHO SPOJEtiming link in journey pattern (Journey Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časování přestupního řádu (MODEL přestupního řádu)T

časové nastavení PŘESTUPNÍHO ŘÁDU pro daný TYP ČASOVÉHO PÁSMA nebo ČASOVÉ PÁSMOinterchange rule timing (Interchange Rule MODEL)CEN TS 16614-1

časování rozvoduS

okamžiky začátku otevírání a konce zavírání vstupních a výstupních otvorů ve válcivalve timingČSN 30 0027

časování vstřikuS

okamžik vstřiku pracovní látky do pracovního válce motoru, udávaný úhly poloh klikového hřídele vzhledem k jeho poloze v horní úvrati; udává se začátek nebo konec vstřikuinjection timingČSN 30 0027

časování zážehuS

okamžik zážehu pracovní látky v pracovním válci zážehového motoru, udávaný úhly poloh klikového hřídele vzhledem k jeho poloze v horní úvratitiming of ignitionČSN 30 0027

časový bodZ

místo uvedené v jízdním řádu vlaku, ve kterém je uveden určitý čas; tento čas může být časem příjezdu, odjezdu, nebo v případě, že vlak v místě nezastavuje, časem průjezdutiming pointRoz. 2006/920/ES

časový diagram (MODEL časového diagramu)T

podskupina DIAGRAMU JÍZDY tvořená pouze ČASOVACÍMI BODY V DIAGRAMU JÍZDYtiming pattern (Timing Pattern MODEL)CEN TS 16614-1

časový průběhT

časový vztah mezi zobrazením na displeji a řídicí činností, jinými (ostatními) zobrazeními, změnami systému, situací na silnici / v dopravním provozu a řízením vozidlatimingČSN EN ISO 15005

časový průběh jízdy (MODEL časového průběhu jízdy)T

časové informace o časovém průběhu jízdy, jehož hodnoty závisejí na čase použití, takže mohou být spojeny s TYPEM ČASOVÉ ŽÁDOSTI, ČASOVÝM PÁSMEM nebo PROVOZNÍM KONTEXTEMjourney timing (Journey Timing MODEL)CEN TS 16614-1

doba jízdy (MODEL časového průběhu jízdy)T

čas potřebný pro přejetí ČASOVÉHO SPOJE v určitém DIAGRAMU JÍZDY pro konkrétní TYP ČASOVÉ ŽÁDOSTI; pokud existuje, pak tento čas překryje STANDARDNÍ DOBU OBSLUŽNÉ JÍZDY a STANDARDNÍ DOBU SLUŽEBNÍ JÍZDYjourney run time (Journey Timing MODEL)CEN TS 16614-1

fáze signálu a časT

označení pro sadu ITS zprávSignal Phase and TimingISO 21217

jízdní čekací doba (MODEL časového průběhu jízdy)T

čas, po který musí vozidlo čekat v určitém ČASOVÉM SPOJI V DIAGRAMU JÍZDY pro konkrétní TYP ČASOVÉ ŽÁDOSTI; tento čas může nahradit DOBA ČEKÁNÍ V JÍZDĚ VOZIDLAjourney wait time (Journey Timing MODEL)CEN TS 16614-1

jízdní interval (MODEL časování jízd)T

informace o časovém intervalu mezi vozidly, které jsou k dispozici pro všechny JÍZDY VOZIDLA jedoucí podle DIAGRAMU JÍZDY pro daný TYP ČASOVÉ NÁROČNOSTI v daném ČASOVACÍM BODĚ; jedná se o defaultní hodnotu, která může být nahrazena JÍZDNÍM INTERVALEM VOZIDLA; tyto informace musí být konzistentní se SKUPINOU INTERVALOVÝCH JÍZD, je-li k dispozici (SKUPINA INTERVALOVÝCH JÍZD je podrobnější způsob popisu intervalových linek)journey headway (Journey Timing MODEL)CEN TS 16614-1

rozvodový diagramS

diagram, ve kterém se časování rozvodu udává úhly poloh klikového hřídele vzhledem k jeho poloze v horní a dolní úvrativalve timing diagramČSN 30 0027

skupina časových spojů (MODEL typu časové žádosti )T

množina ČASOVÝCH SPOJŮ seskupených na základě podobnosti jejich příslušných ČASOVÝCH PÁSEM; může existovat SKUPINA ČASOVÝCH SPOJŮ, která zahrnuje všechny ČASOVÉ SPOJE k použití v případě, že nejsou potřeba jiné SKUPINY ČASOVÝCH SPOJŮgroup of timing links (Time Demand Type MODEL)CEN TS 16614-1